vrijdag 21 augustus 2009

Jitske's huiswerk

Wat jammer dat Jitske niet terug wil naar het strand om alsnog netjes haar huiswerk te maken. Ik had graag gekeken naar de ål, snegl, rur, enz. Jitske had dus niet goed begrepen wat de bedoeling was vandaag. Geen tent opzetten of rugzak leren pakken, maar veldwerk op het strand met als doel kennis te verkrijgen over het dieren en plantenleven aan het strand. Dus net als Romke, lekker buiten bezig met planten, dieren etc. Alleen had Romke het dus korter en dichter bij school.

Gelukkig ben ik met de Pabo naar Terschelling geweest en heb ik ook een redelijke biologieopleiding gehad zodat ik haar toch een heel eind kan helpen. Ook al is de Noorse flora en fauna toch wel wat verschillend van de Waddeneilanden. Ik ga een kopie van haar werkbladen inscannen om er nog eens rustig naar te kijken en de Noorse termen voor al die beesten te leren.

Wat wel leuk was, is dat er niet geschroomd wordt om van de planten en dieren niet alleen de volksnaam te geven, maar dat ook de Latijnse naam gegeven wordt.

groetjes,
Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten