zaterdag 15 augustus 2009

Het circus verhaal,, av Jitske

Heej,
ja, ik was gebleven met over circus te vertellen, maarehm, intussen is dat al afgelopen. De laatste keer is geweest. Maar ik heb er echt superveel geleerd, van de taal, in circus zelf, zelfvertrouwen, en nog meer.
Maandag, de eerste circusdag, stond iedereen nogal zenuwappig buiten voor de blackbox te wachten. Toen de leraar (Vegard) ons naar binnen leidde, en iedereen onder zijn hoede nam, bleven paps en mams buiten nog tien minuter zitten, om zeker te weten dat alles goed ging. Natuurlijk ging het goed :P. We begonnen met een opwarming, en flere spelletjes. Daarna een paar pyramides (als ik me het goed herinner). weer wat spelletjes. en wat meer acrobatiek technieken enzoo. De grote pauze. En het laatste uurtje mochten we met jongleren ons bezig houden.
Dinsdag ging eigenlijk netzo, maar toen hielden we ons meer bezig met luchtwerk (trapeze en tissue (of hoe je dat ook schrijft)) daarmee maakte we een paar kleine actjes. Op deze dag kwam ook de krant langs voor een interview. dat dus woensdag in de tromsø avisa stond. (zelfs op de voorpagina!)
Woensdag weer wat acrobatiek, en jongleren op het eind. Donderdag zetten we de hele show in elkaar. Op donderdagavond traden we op met een mini-voorstellinkje (wel ong. 20 kijkers!!)
en vrijdag, vandaag dus, hebben we op een trembling baan gestaan, met van die grote rol dingen ( ik weetniet hoe het op het nederlands heet) het is een heel grote ring, waar je met gestrekte armen en benen in kan staan, en daarmee dus rollen over de kop en andere hele koele dingen kan doen. Verder heb ik ze nog een open piramide geleerd (één tafeltje, en dan verder opbouwen som en normale duitse of etiopische piramide,, ik weet het verschil nooit :P)
Etter det, jeg vær litt slitten.
daarna was ik ‘versleten’
,, maar ehhmm, ik ga wel een andere keer alles over de school en het huis vertellen, want ik moet naar bedje toe!

Xx.. Jitske

Geen opmerkingen:

Een reactie posten