woensdag 9 juni 2010

Vogels kijken

Vandaag ben ik vogels wezen kijken met Stein Nilsen. Daar was ik bij de veiling de hoogste bieder geweest. Omdat ik afgelopen zaterdag al een wandeling rond het Prestvannet gehad had, zijn we nu naar het strand gegaan. Eigenlijk hadden we gisteren al zullen gaan, maar het kind van Stein was ziek, dus ging het niet door.

Stein haalde ons met de auto op. Romke ging ook mee, zodat die ook wat beweging en frisse lucht had. Hij had bovendien nog nooit naar vogels gekeken, dus het zou een leerzame ervaring worden voor hem. Een ervaring waar hij geen behoefte aan had.

De meeste vogels die we gezien hebben, kende ik al van de Wadden. Scholeksters, Noorse stern, eidereend, tureluur, bontbekplevier, duinpieper, goudplevier, bonte kraai, spreeuwen, grote mantelmeeuw. Een nieuwe voor mij was de steenloper. Die kende ik alleen maar van een plaatje. Een leeuwerik hebben we nog gehoord, maar niet gezien.

Het was grappig dat het zo hetzelfde was als in Nederland. De kleuring van het verenpak was hier en daar iets anders, maar dat was eigenlijk het grootste verschil. Stein wist gelukkig de Latijnse naam van alle vogels, zodat ik ze snel op kon zoeken in de vogelgids voor de Nederlandse naam.

groetjes,
Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten