zondag 20 juni 2010

Vakantiedagen en geld

Deze maand heb ik geen loon ontvangen. Dat wil zeggen, een negatief loon. Ik heb namelijk wel recht op vakantiedagen, maar ik heb nog geen vakantiegeld opgespaard van vorig jaar. Wat er dan in juni gebeurd, is dat van je normale loon de dagen dat je niet werkt vanwege de vakantie afgetrokken wordt. Vervolgens zou daar dus het vakantiegeld dat je het jaar ervoor verdiend hebt weer bijopgeteld worden.

Omdat er bij mij 25 vakantiedagen afgetrokken worden, kwam ik negatief te staan. Per slot lukt het niet om met twee dagen in de week voor 25 dagen te verdienen in een maand. Resultaat: een negatief loon over juni.

Gelukkig ga ik volgende maand wel gewoon loon krijgen, aangevuld met het verdiende vakantiegeld van dit jaar. Maar daar moesten wel eerst stappen voor ondernomen worden. Maar nu is het allemaal geregeld. En als het goed ik, krijg ik dus volgende maand ekstra veel. Hoeveel meer dan normaal, zou ik niet weten. Dat wisten ze bij personeelszaken ook niet.

Dat was jammer, want dat gegeven heb ik ook nodig om mijn uitkering aan te kunnen vragen. Gelukkig wilden ze al wel alle stempels en handtekeningen zetten op school voor mijn uitkering. Als ik zelf dan even de hoeveelheid vakantiegeld in wilde vullen op het formulier, achteraf, dan zou het allemaal goed komen. Helemaal vertrouwend op mijn eerlijke inborst.

Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten