vrijdag 18 juni 2010

Vier laatste keren

Vandaag gingen Jitske en Romke voor het laatst naar school. Ze hadden van de week hun klaslokaal al schoongemaakt, het schoolplein en omgeving ontdaan van afval, leuke sportuitjes gehad, gegrild, etc. En dan vandaag alleen nog gezellig spelletjes doen, taart eten of chips en afscheid nemen van de klasgenoten. Romke vertelde vol trots dat hij alle leerlingen een 'stor klem' gegeven had, ook de jongens. Dus helemaal naar goed Noors gebruik.

Martijn had vandaag zijn laatste werkdag, maar hij had al afscheid genomen van een aantal collega's die al op vakantie gingen voor vrijdag. Hij heeft nog een mooi boek gekregen en de vraag wanneer onze kinderen de deur uit zouden gaan. Oftewel, wanneer kan je terugkomen. Verder heeft hij nog een aantal veren in zijn kont gekregen (pluimen in zijn hoed, zoals de Noren dat noemen) voor alles wat hij gedaan heeft op het Polarinstitutt. Ze gaan in ieder geval de wekelijkse bijeenkomsten voortzetten die hij voorgesteld had.

Mijn laatste lesdag was al geweest voor ik het doorhad. Ik dacht afgelopen woensdag mijn laatste lesdag te hebben, maar toen bleek dat ik die vorige week woensdag al gehad had. De leerlingen hadden, net als Jitske en Romke, deze week allemaal andere taken te doen. Ik had vandaag wel de laatste dag op mijn werk met een lunch met alle collegeae. Daar werd ik bedankt voor de inzet en verwend met een bos bloemen. Ook hier werd gezegd dat ik welkom zou zijn als ik weer in Tromsø terugkwam. Fijn om te weten. Het woordweb/tankekart die ik bij wiskunde was gaan gebruiken omdat ik die bij Frisvold moest gebruiken, is door andere collega's overgenomen. Ze kenden ze wel, maar dachten dat die alleen maar bij vakken als geschiedenis, maatschappijleer e.d. gebruikt konden worden/nuttig waren. Dus ik heb ook mijn afdruk achter gelaten.

Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten