zondag 20 juni 2010

Uitkering

Omdat mijn baan bij verloskunde niet doorging, ben ik nu op het laatste moment bezig gegaan om alles te regelen om een uitkering van Noorwegen mee naar Nederland te nemen. Dat wordt dan mooi een spiegelbeeld. Toen ik naar Noorwegen ging nam ik WW vanuit Nederland mee om de eerste tijd door te komen. Nu ik terug naar Nederland ga, neem ik dagpenger vanuit Noorwegen mee om de eerste tijd door te komen.

Ik heb drie formulieren die ingevuld moeten worden. Een door mijzelf, en een door elke werkgever die ik dit jaar gehad heb. Dat zijn er twee, dus er komen twee formulieren bij. Alle formulieren zijn erg simpel. Het is me alleen niet duidelijk aan welke voorwaarden je moet voldoen om vanuit Noorwegen dagpenger mee te kunnen nemen naar het buitenland.

Bij de NAV (het CWI) konden ze me het ook niet vertellen. Vult u nu maar gewoon de formulieren in en stuur ze op naar het opgegeven adres, dan gaan ze daar beoordelen of u in aanmerking komt. U hoort het dan vanzelf wel. Nu, Noorwegen en de Noren een beetje kennende heb ik daar dan ook het volste vertrouwen in.

Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten