woensdag 23 juni 2010

De boe(de)l is weer onderweg naar NL

Gisteravond had ik een afscheidsetentje met wat collega's van het werk, errug gezellig... Onderweg naar het restaurant zag ik dat de wegwerkzaamheden op de Kirkegårdsvegen nu echt van stoep tot stoep reikten, geen doorkomen meer aan met een auto, laat staan een vrachtauto. Omdat dat ook de logische weg naar ons huis is voor de verhuisauto, toch maar even de verhuizers Peter en Inge gebeld. "We rijden nu over de brug", zij Peter, en inderdaad, daar reed net die mooie rooie oplegger van Drent Transport, met een knoert van een aanhanger erachter. Oranje(!) zwaailichten gingen aan, het was duidelijk dat ik de goeie vrachtauto gezien had :-). Het duurde toch nog even voor ze ons huis gevonden hadden, want 10 minuten later zag ik ze voorbij het restaurant rijden waar ik inmiddels aangekomen was...

Terwijl ik zat te eten hebben Peter en Inge bij ons thuis met Liesbeth en de kinders wafels gegeten en koffie gedronken, dat was een gezellige avond.

Vanmorgen moest er weer gewerkt worden, om kwart over 7 staat een enorme lege vrachtauto op de stoep om in te laden. Terwijl ik help dozen in te laden, is Liesbeth met de laatste lootjes in de keuken bezig. Jitske en Romke en wat uitgenodigde klasgenootjes verlenen hand- en spandiensten. Tegen elfen is alles ingeladen, is het huis leeg en de vrachtwagen ook nog steeds bijna leeg (tje, wat is zo'n ding groot van binnen), zijn we het huis voor de zekerheid 3 keer doorgelopen op vergeten zaken, hebben we met z'n allen koffie gedronken en vertrekken Peter en Ingrid na een welverdiende douche weer naar het zuiden.




Martijn

O ja, Liesbeth heeft nog aan haar carriere gewerkt:




M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten