donderdag 14 januari 2010

Videregående skole

Vandaag had ik een afspraak op Kvaløya videregående skole (Kvvs), dus de klassen vier tot en met zes van onze middelbare school. Kvvs heeft zowel het studieforberedende program (zeg VWO) als yrkesfaglig program (in dit geval voor het beroep als bouwvakker). Die wilden mij wel als oproepkracht voor de natuurvakken hebben.

Ik had, op suggestie van Martijn, ze gemailed of ik langs kon komen om een en ander te bespreken. En ik kreeg een uitgebreide rondleiding, werd aan iedereen voorgesteld. Er werd me ook verteld dat het hoofd van de afdeling met me wilde praten of ik eventueel ook wiskunde zou kunnen geven. Ik had al gezien dat ze daar een vacature van 29 procent voor hadden.

Tijdens de rondleiding kwamen we ook het hoofd tegen. Mijn rondleidster vertelde haar dat ik ook eventueel wel belangstelling in wiskunde had. Krijg ik meteen de vraag of ik een uur later wiskunde aan de eerstejaars (dus onze 4e klassers) wil geven. Er was een leraar ziek. Oei, dat overviel me wel even. Maar je kunt het altijd proberen. Er was per slot wat voorbereidingstijd. En het ging goed. Het was een klas van 12 jongens en het onderwerp was geometrie, oppervlaktes en omtrekken van platte vlakken, zowel enkelvoudige als samengestelde figuren.

Morgen moet ik weer langskomen. Dan gaan we door mijn papieren heen, wordt mijn uurloon vastgesteld en gaan we kijken waar ik allemaal op ingezet zou kunnen worden. Misschien ga ik dan ook wel op die wiskundebaan solliciteren

Op Kvvs liep ook een mevrouw rond die op haar elfde naar Nederland verhuisd was en daar twee jaar gewoond had. Die wilde graag Nederlands met me spreken om dat weer een beetje op te halen. Dat was erg gezellig. Het was voor haar vijftig jaar geleden dat ze in Nederland woonde, dus het was allemaal wel een beetje weggezakt. Ze had in Rotterdam in de wijk Kralingen gewoond. Grappig.

Liesbeth

2 opmerkingen:

  1. Hoi Lies
    Ik ben blij dat er zo positief gereageerd wordt op je sollicitaties. Dat geeft een burger moed.
    Lucie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geeft de burger zeker moed. En een inkomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen