zondag 10 januari 2010

Goed begin van het nieuwe jaar

Eind vorig jaar waren er zo'n vijf vacatures als docent natuur, zowel in de onderbouw als in de bovenbouw van de middelbare school, zowel voor werkvoorbereidend (dus VMBO) als voor studievoorbereidend (dus Havo/VWO) niveau. Dus daar maar ijverig op gesolliciteerd.

En tot mijn verbazing krijg ik van Kvaløya videregående skole, die een oproepkracht zochten, een mail dat ze kontakt met me zullen zoeken zodra ze behoefte hebben aan een leraar in dit vakgebied. Wat een snelle respons. Maar welk een vage inhoud. Hebben ze me nu als oproepkracht op de lijst gezet? Gaan ze eerst eens met me praten als ze iemand nodig hebben? Of hoe moet ik dit mailtje interpreteren? Maar omdat er vlot gereageerd was, wilde ik het contact warm houden en vroeg ik of ik langs kon komen. Ook daar werd vlot op gereageerd. En de inhoud was dusdanig dat duidelijk werd dat ze me wilden gebruiken als de nood aan de man kwam. Ik werd welkom geheten in het mailtje. Dus aanstaande donderdag ga ik langs om te praten. Dan ben ik tenminste wat wijzer als ik daar opgeroepen wordt.

Toen ik toch bezig was dat contact warm te houden, heb ik meteen ook maar naar Frisvold Privat Gymnas gemailed. Of ze me misschien als vikar op de lijst wilde zetten. Daar kwam een mailtje op terug of ik vrijdag langs wilde komen. Ze wilden met me praten. Het bleek dat de baan waar ik eerder een 'nee' op te horen had gekregen, nog steeds vacant was. Ze boden me een proeftijd van twee maanden aan om te zien of ik voldeed en hoe ik me ontwikkelde. Dinsdag moet ik weer langskomen om met de andere leraar natuur te overleggen hoe we onze werkzaamheden het best kunnen verdelen. Ik krijg dan ook te horen of het voor vier, vijf of zes uur is.

Eigenlijk geloof ik het nog steeds niet. Ik wil eerst dat getekende contract wel eens zien. Maar ze investeren al wel in me. Ik mocht op hun kosten het lerarenboek kopen. Helaas was dat uitverkocht. Ik heb dus nog steeds niets tastbaars in handen om me te overtuigen dat ik daar aangenomen ben. Het is ook compleet onduidelijk per wanneer ik daar begin. Ik hoop daar aanstaande dinsdag allemaal duidelijkheid over te krijgen.

Kvaløya moet ik met twee bussen doen en Frisvold ligt achter de brouwerij, vlak bij Martijns werk. Verder heb ik op de school naast die van Jitske en Romke een sollicitatie lopen. Die is dus op loopafstand. Ook heb ik vlak bij de klimhal (ook met de bus, of in de zomer op mijn Nederlandse fiets) en bij Kongsbakken, waar ik in het begin Noorse literatuur volgde, sollicitaties lopen. Maar daar heb ik allemaal nog niets van gehoord.

Toch heb ik het gevoel dat er beweging in zit.
groetjes Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten