woensdag 20 januari 2010

Kvvs, vervolg

Gisteren werd ik gebeld of ik vandaag de eerste drie uur les kon geven aan de studieforberedende leerlingen in de eerste klas, dus de Nederlandse vierde klas have/vwo. Gelukkig kon ik, maar helaas kon ik het boek niet komen halen. Dus op basis van de kreten: isometrisch perspectief, 1, 2 en 3punts perspectief en onregelmatige veelhoeken heb ik mijn best gedaan me met behulp van internet voor te bereiden.

Ik heb dus veel gelezen over isometrische functies, normvector, geometrie, etc. Kom ik vanochtend in de klas, blijkt het niet verder te gaan dan hoe je zelf een tekening maakt in isometrisch perspectief en in een, twee en driepuntsperspectief. Ik had dus veel te veel voorbereid. Nu ja, beter te veel dan te weinig.

De klas die ik had, is de klas waar ik de sollicitatie voor had lopen. Nu is hij 30 leerlingen groot en de bedoeling is dat hij gesplitst wordt in twee groepen. We hadden hem dus vandaag al gesplitst en ik had 15 leerlingen. Er lagen er twee ongegeneerd te slapen, drie zaten met hun voeten op tafel, veel hadden hun jassen aan en/of mutsen op. Tassen lagen op tafel. Het zag er erg geinteresseerd en actief uit. Het grappige was, dat ze me niet uitprobeerden, toch gewoon aan het werk gingen, en deden wat er gedaan moest worden. Het had een beetje de sfeer van de Pabo. Ze zijn er, kletsen graag met elkaar, maar als er gewerkt moet worden doen ze dat gewoon.

Na afloop heb ik maar gevraagd of ik het wiskundeboek niet kon lenen, zodat ik me voor een volgende keer wat makkelijker voor kon bereiden. Dat was geen probleem. Blijft het natuurlijk altijd de vraag wanneer er een volgende keer komt. Nu, die vraag werd rond half zes beantwoord. Ik werd gebeld dat ze mij de baan wilden geven. Het is een 29% baan, dat houdt vijf uur lesgeven in. In dit geval geclusterd in een blok van twee uur en een blok van drie uur. Een uur lesgeven is een lesuur van drie kwartier. Wat er verder bij komt moet ik nog te horen krijgen. Vrijdag ga ik het contract tekenen en alle details verder bespreken.

Met dit contract en dat bij Frisvold en het feit dat ik nog steeds oproepkracht ben bij Kvvs, zal ik me maar afmelden als oproepkracht bij de twee uitzendbureaus waar ik sta ingeschreven. Ik zit vol. Nu heb ik op barnehages gewerkt, op barneskoler en op de videregående. Het enige niveau waar ik niet op gewerkt heb, is de ungdomsskole. En dat zit er wat mij betreft ook niet meer in, ondanks de sollicitaties die ik daar heb lopen.

Van Boele kwam nog een link over hoe er in Noorwegen lesgegeven wordt. Het is een serie die op dit moment op TV is, http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/599989

Liesbeth

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je baan
    Lucie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel blij dat het eindelijk gelukt is. En goed dat jij je grenzen kent en niet te veel gaat werken. Eind goed al goed. Riekie

    BeantwoordenVerwijderen