zaterdag 8 mei 2010

Spijkerbanden

De eerste maandag na Pasen moeten in heel Noorwegen alle spijkerbanden van de auto's gehaald zijn.
Heel Noorwegen? Nee, in het uiterste noorden mogen de spijkerbanden tot 1 mei blijven zitten. Norbert, onze loge, heeft gecontroleerd of dat het geval is. Wat blijkt, veel Noren in Tromsø hebben nog steeds hun spijkerbanden onder de auto's. Dat kan ik ook wel begrijpen. Op dit moment sneeuwt het weer en ziet het ernaar uit dat er weer geschoven kan worden.

Opgevallen:
het valt me eigenlijk niet eens meer op als ik een kind languit in een plas zie zitten spelen. Pas toen de vader het kind riep, kreeg ik door dat ik het normaal was gaan vinden. Ik vroeg me af waarom de vader het kind riep. Zou het toch niet in de plas mogen liggen spelen? Nee, het was omdat het kind zijn gewone lage schoenen aanhad in plaats van zijn laarzen. Het kind had al wel zo'n regenpak in de vorm van een ski-pak aan. Dus broek en bovenlijf aan elkaar. Het kon dus absoluut niet nat worden.

Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten