zondag 23 mei 2010

Circus

We hebben gisteren twee kaartjes voor circus Merano gekregen. Jitske en Romke wilden graag ernaar toe. Ik ben meegegaan voor de gezelligheid. Het was boven verwachting.

De kwaliteit was beduidend beter dan circus Althoff. De prijzen redelijker, de voorstelling langer. Er waren jongleurs, voetjongleurs, mondjongleurs, draadlopers, acrobatiekstunts, trapezewerkers, paarden en olifanten samen in een act, honden, etc.

Wat erg leuk was, was het deskundige commentaar van mijn dochter op de acts. Ze was verontwaardigd omdat de jongleur beter was dan zij. Het mondjongleren had ze alleen nog maar op youtube gezien. De voetjongleur deed dingen die ze nog nooit gezien had. Oftewel, erg geslaagd.

De draadloper deed me aan Brian denken. Zowel qua figuur, uitstraling, als gedurfdheid. Bruin, stralend witte tanden, brede grijns, jonge en Spaanse uitstraling. Jitske en Romke vonden hetzelfde.

Opgevallen:
- er stonden opvallend veel mannen met hun kinderen in de rij bij de wc's. Ze stonden in de rij van de mannentoilet. De andere mannen bleven netjes wachten als ze met dochters naar binnen gingen.
- de gemeente heeft nog geen een keer de bermen ontdaan van zwerfvuil, voor zover ik heb waargenomen. Wat ik wel gezien heb, is dat individuele bewoners de bermen in de buurt van hun huis van vuil ontdeden.
- al het gravel dat gestrooid was, is weer opgezogen/geveegd. Waarschijnlijk gaat dat hergebruikt worden.

Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten