donderdag 22 april 2010

Voorjaar (2)

Hadden we eerst een periode met stralende zon, 's nachts vorst en overdag rond vier graden. Zo kwam er daarna een periode met regen en dezelfde temperaturen. Ik zat me af te vragen op welke manier de sneeuw het snelst weg zou wezen. Of de directe instraling van de zon meer invloed had dan het directe contact met vocht. Ik heb er maar geen experiment van gemaakt.

Er bleek opeens gras te zitten op plaatsen waar er al heel lang alleen maar sneeuw gelegen had. Er bleek opeens geen asfalt te zitten waar ik dacht dat het asfalt al helemaal vrij was. Wat ik voor asfalt aanzag, bleek ijs met heel veel gravel te zijn. En zwart van het vuil. Waar paadjes door de sneeuw waren, bleek het officiele pad precies een meter verder te liggen.

Verder heb ik al een stuk of vier kieviten gezien, de vliegen zijn wakker geworden, Martijn begint weer last te krijgen van zijn hooikoorts (oftewel, de windbestuivers bloeien). We drinken lekker thee op het terras. De lampen zijn pas vanaf een uur of half tien 's avonds aan. De zon gaat al om vier uur op en pas na negen uur 's avonds weer onder. Nog even en de zon gaat helemaal niet meer onder.

De plantenbak is bijna sneeuwvrij. Dus ik kijk nu elke dag met spanning of er al groene puntjes boven komen van de bollen.

Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten