zaterdag 24 april 2010

Personeelsfeest

Gisterenavond had ik een personeelsfeest van Kvaløya videregående skole. De meeste kosten werden gedekt door de opbrengst van de vinloteri (de wijnloterij). Verder werden we geacht een bijdrage te leveren in de vorm van het versieren, brood bakken, koekjes verzorgen en opruimen achteraf.

's Ochtends kreeg ik nog een SMSje of ik wel wist dat we geacht werden om zelf de drank mee te nemen die je wilde drinken. Dus ik naar het vinmonopolet en een fles wijn uitzoeken. 's Middags een dubbele hoeveelheid kanelsnurrer bakken. Een portie om mee te nemen en een portie om thuis te genieten.

's Avonds met wijn en schillingboller naar school. Ergens voelde ik me wel een beetje voor gek staan. Was het echt de bedoeling dat ik mijn eigen wijn meenam? Op school aangekomen, bleek dat alle dames zich netjes uitgedost hadden. De heren hadden hun gewone kloffie aan. Er stonden twee tafels keurig gedekt. O, we gingen dus ook nog eten. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Er waren twee heerlijke variaties vissoep. Dus toch maar een bordje volgeschept.

En inderdaad kwam iedereen met zijn eigen fles wijn/... aanzetten en hield die goed in de gaten. Dat heb ik niet goed genoeg gedaan. Er zijn duidelijk meer glazen uitgehaald dan alleen de ene die ik gedronken had. Er waren ook mensen die nog een heupflesje cognac oid bij zich hadden voor bij de koffie na. En na de koffie kwam het dansen. Maar tegen die tijd moest ik de gezelligheid verlaten om een dochter op te halen van het vliegveld.

Liesbeth

1 opmerking:

  1. Ha! Zo herkenbaar hoe bepaalde verwachtingen toch totaal anders kunnen uitvallen. Maar wat leuk om te lezen dat men toch een van de minst bezongen aspecten aan Noorwegen (namelijk zijn stranden) gebruikt voor een leuk personeelsfeestje. Binnenkort mag ik een personeelsfeest op het strand in Zeeland verwachten. Als dat maar goed gaat haha!

    BeantwoordenVerwijderen