vrijdag 9 oktober 2009

Genoeg sneeuw?

Romke heeft een sneeuwmeter geplaatst. Gewoon een lineaal in de sneeuw neerzetten op een willekeurige plaats. Niet echt gestandaardiseerd meten dus, maar het geeft een globale indruk. Er ligt nu zeven centimer sneeuw. Volgens Jitske moet ik weer sneeuwschuiven, maar ik vind dat er wel wat meer sneeuw mag liggen voor ik ga ruimen.
De gemeente vindt wel dat er genoeg sneeuw ligt om te ruimen. De hele dag zijn de sneeuwschuivers bezig geweest. Niet alleen op de drukke weg, maar ook bij ons in de straat zijn ze tot twee keer toe langs geweest.
Op school vinden de kinderen dat er genoeg sneeuw ligt om sneeuwballen te gooien. De leerkrachten vinden dat er nog veel te weinig sneeuw ligt om sneeuwballen te gooien. Per slot kan je nu nog steentjes meegraaien van de grond als je sneeuw pakt voor een sneeuwbal. Jitske wil een iglo gaan bouwen in de tuin, maar denkt dat er daar toch nog niet genoeg sneeuw voor ligt, of dat er nog zoveel sneeuw gaat komen dat haar iglo eronder bezwijkt. Dus dat er nog teveel sneeuw gaat komen.

Kortom, of er te weinig, genoeg, of teveel sneeuw ligt is een kwestie van kijken.

Eergisteren ben ik door een sneeuwjacht heen naar een barnehage gelopen om te vragen of ze mijn sollicitatie binnen hadden. Kon ik meteen laten zien dat ik van buiten bezig zijn hield. Ja, ze hadden hem binnen en volgende week gaan ze potentiele kandidaten bellen. Ook bij deze barnehage werkte minstens een man. De barnehage waar ik oproepkracht ben, heeft me tot nu toe nog nooit opgeroepen, helaas.

Gisteren ben ik door een sneeuwjacht heen naar Fristvold Privatgymnas gelopen. Ze zochten daar een leraar natuurvak voor de netstudenten. Ik heb maar meteen bij de rektor aangeklopt en het een en ander gevraagd. Hij wil me voor volgende week gaan uitnodigen voor een gesprek. Het Fristvold ligt net achter de brouwerij, dat lijkt me een gunstige plaats voor een leerfabriek. Omdat het een priveschool is, komen er voornamenlijk gemotiveerde mensen. Dat is wel zo fijn als je les moet geven. Het zou wel een baan voor ongeveer 4 tot 6 uur in de week zijn, dus niet erg veel. Maar het zou een begin zijn. Eerst maar eens de uitnodiging voor het gesprek afwachten en het gesprek zelf aangaan. Wie weet krijg ik als verjaarskadootje wel een baan. Je blijft hopen.

groetjes,
Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten