vrijdag 23 juli 2010

Wiekend!!!!

Speciaal voor Christophe. WIEKEND!!!!

Morgen is het wiekend!!! Eindelijk weer een echte markt. Ik ben benieuwd of de Blaakmarkt nog niets van zijn aantrekkelijkheid heeft verloren. Ik weet al wel dat het lekkerste kopje koffie van Rotterdam er niet meer te krijgen is. Het Kookpunt heeft zijn café gesloten. We zullen dus naar Dudok uit moeten wijken.

In Tromsø hebben we alleen maar tweedehandsmarkten afgelopen. Een gewone markt hebben ze daar zo'n 8 keer per jaar. Toen ik er voor het eerst achter kwam dat er ook wel eens een boerenmarkt gehouden werd, in februari, was hij helaas net geweest. De daaropvolgende was de eerste zaterdag dat we aan het wandelen waren. De eerstsvolgende is morgen. Ik kan dus alleen een vergelijking maken qua frequentie, niet qua opstelling, inhoud, presentatie, prijsverschil tussen markt en supermarkt, etc. En die vergelijking valt uit in het voordeel van Nederland.

Opgevallen:
- er wordt op gas gekookt
- veel boeketten op weg naar Nijmegen. De vierdaagse zal wel afgelopen zijn.
- iedereen loopt gezellig te kleppen met elkaar bij de trein. Misschien als gevolg van het lekkere weer
- de schotels wijzen weer naar boven. In de tussentijd ben ik erachter dat ze in Noord-Noorwegen naar de grond lijken te wijzen omdat de geostationaire satellieten maar 13,5 graad boven de horizon komen.
- de NS lijkt er een nog grotere zooi van te maken dan vorig jaar, maar daar schijnen minder mensen zich aan te storen

groetjes,
Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten