donderdag 12 mei 2022

Weer welkom in Bhutan

Vorig jaar zomer (2021) had ik behoefte aan een leuk vooruitzicht als tegenwicht voor alle Covid-19 ellende. Daarom vroeg ik Bhutan Homestays of ze vast een vakantie wilden voorbereiden in december van het jaar zodat ik meteen weg kon als het virus en de vaccinaties zich goed gedroegen. Omdat Bhutan toen nog 21 dagen quarantaine had voor alle binnenkomende reizigers en toeristen ook in de quarantaine het dagelijkse tarief van 250 dollar moesten betalen wilde ik wachten tot er geen ophokplicht meer was.

Het leuke van een touroperator vragen om vast iets voor je te regelen is dat je soms meer krijgt dan waar je om vraagt. Ik kon een geheel verzorgde reis krijgen inclusief onderdak, contacten met Bhutanezen, huisvesting etc. als ik daar les kwam geven. Dan moest ik wel een voorstel schrijven en dat moest goedgekeurd worden, maar toch. Zo gezegd zo gedaan. En het kwam er uiteindelijk op neer dat ik nu twee maanden in Bhutan informatica ga geven en dan nog twee weken op vakantie kan. Mooi toch?

1 opmerking: