dinsdag 16 maart 2010

Huis verkocht

En na alle bezichtigingen hebben we nu rust. We hoeven niet meer hals over kop alles op te ruimen. De kasten kunnen nu weer gewoon opgedaan zonder dat we bang hoeven te zijn dat alle opgeruimde spullen naar beneden vallen. Het moge duidelijk zijn hoe er opgeruimd was. De laatste keer dat ik gebeld werd door onze verhuurder, was om te horen dat er geen bezichtigingen meer waren. Het huis was verkocht.

Officieel hebben we nog niet gehoord wanneer we eruit moeten. De opzegtermijn is drie maanden. Als de eigenaar nog even wacht met opzeggen, zitten we in ieder geval het schooljaar rustig in dit huis. Wel zo handig met alle gasten die we nog verwachten. Onofficieel hebben we al te horen gekregen dat het huis per 1 juli opgeleverd moet worden, en liefst eerder. Dat heeft ons wel aan het denken gezet.

We zijn al een poos aan het dubben of we terug willen of hier willen blijven. Het vervelende is dat de kinderen allebei terug willen en Martijn en ik hier alletwee wel langer willen blijven. Martijn tot het eind van zijn project en ik wel tot het eind. Maar met zo'n deadline van een huis dat opgeleverd moet worden, moesten we toch maar eens knopen doorhakken. En dat hebben we gedaan. We gaan toch maar gewoon terug naar Nederland. Dat is voor de kinderen duidelijk beter. Het opleidingsniveau ligt in Nederland toch wel hoger.

We mogen dus nu weer van alles en nog wat gaan regelen. Gelukkig beginnen we ervaring te krijgen en hoeven er een aantal zaken niet meer uitgezocht te worden. We hebben al een huis, de spullen zijn al uitgezocht in wat er mee moet naar Nederland (alles), we weten hoe het zit met belasting, verzekeringen, sociale verzekeringen, burgerservicenummers zijn al aanwezig, bank hebben we al.

Wat nog niet geregeld is, is de vakantie. De kinderen hebben van 18 juni tot 23 augustus vakantie. Dus ekstreem lang. Gelukkig maar, want ze hebben nog wat in te halen van vorige zomer. Martijn heeft ook zijn baan opgezegd per 1 juli. Mijn ene baan loopt tot eind juli, maar het lesgeven gaat ook maar tot 18 juni. Ik moet nog praten om te horen wat ik die laatste anderhalve maand zou moeten doen. Afhankelijk daarvan zal ik ook mijn baan op moeten zeggen of kan ik betaald vakantie vieren.

Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten