vrijdag 10 juni 2022

Gescheiden afval en formele diners

Elke dag dat ik naar het Beta park gereden word, kom ik langs een afvalstation. Dat station heeft 4 loketten, dry waste, wet waste, hazardous waste en other waste. De eerste paar weken was het altijd dicht. Maar sinds deze week is het elke dag open. Ik ben benieuwd naar de gedachte erachter qua afvalscheiden.

In het appartement waar ik zit wordt niets aan afvalscheiding gedaan. Althans, er staat 1 prullenbak waar alles in kan. Ik hou het karton en papier er maar naast voor het geval van je weet maar nooit. Vandaag was ik toevallig thuis toen er schoongemaakt werd en kon ik de vrouw die dat deed vragen of het zin had dat ik het apart hield. Gelukkig bleek het zinvol te zijn.

Toen ik in de stad liep, kwam ik opeens een gazen afvalstation tegen met drie opschriften: biodegradable, recycle, other. Biodegradable was wat wij gft noemen, de recycle bevatte zowel papier, karton als plastic als blikjes. Dat afvalstation was qua opdeling in ieder geval voor mij vertrouwder.


Tijdens het uitje naar Punakha hebben we twee keer een officiëel diner gehad. Beide keren begon het met whiskey/wijn en fruit en het soort hapjes dat wij na afloop bij whiskey/wijn serveren. Dat was wel even wennen. Whiskey op lege maag werkt erg opwekkend. Het fijne was, dat er Oban te krijgen was. Tijdens onze wandelvakantie in Schotland hebben we geen druppel whiskey gedronken. Ook in Oban niet. Dat heb ik nu twee avonden achter elkaar goed weten te maken.

ps. Ik had het fout wat betreft afvalscheiding in het apartement. Er is een bak voor gft en een bak voor overig afval

Geen opmerkingen:

Een reactie posten