zaterdag 24 januari 2015

Nieuwe gasten

Er zijn nog twee gasten aangekomen en er moeten dus twee kamers in orde gemaakt worden.

Lucie, slim als ze is, zorgt dat een van de opslagkamers leeg gemaakt wordt zodat die meteen geverfd kan worden en de scheuren dichtgemaakt. Oftewel, er komt niet alleen een logeerkamer voor een gast bij maar het huis wordt meteen een stapje verder op orde gemaakt.

Ik bied aan om naar de nieuwe kamer te verhuizen ivm met beddentekort. Per slot heb ik matje en slaapzak bij me. Dat wordt dankbaar aanvaard.

Maar dan komt de nacht. En het is buiten -7 graden. En de kamer is onverwarmd. En de muren zijn al verzadigd van de kou. En ik hou nergens rekening mee. Per slot ben ik binnen en heb ik buiten met lagere temperaturen het goed uitgehouden. Maar binnen wordt het opeens toch koud. Mijn tenen, mijn hoofd, mijn schouders, eigenlijk alles. Wel vreemd, want buiten ging het goed.

Het blijkt toch een heel verschil te maken wat je aanhebt. Binnen was dat alleen een pyama en buiten was dat mijn thermoondergoed en fleecevest. Binnen was het een hele kamer waar ik inlag en buiten een bivakzak met een reflecterende laag. Dat dat soort zaken zoveel verschil uit kunnen maken.

De nacht erop heb ik 2 dekens extra gekregen. Een voor onder mijn matje tegen het koud optrekken en een voor over mijn slaapzak. Mijn muts ging op en mijn thermoondergoed aan. Ik heb heerlijk geslapen.

Groet,
Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten