maandag 26 januari 2015

De grote sneeuwstorm

Er wordt hier dinsdag een grote sneeuwstorm verwacht. En dat heeft impact op het huishouden.

Dirk gaat nog snel de auto helemaal controleren nu het nog lekker weer is. Er wordt naar de winkel gereden om te zorgen dat er genoeg pellets voor de stove in huis zijn. Er wordt het dak op gegaan om te kijken of daar alles nog in orde is.

En ik maar hopen dat de storm eerder komt. Ik heb nog nooit een echte sneeuwstorm meegemaakt en de sneeuwblazer heb ik ook nog niet kunnen gebruiken.

Toen ik hier net was en opmerkingen over de wisselvalligheid van het weer maakte (de ene dag is hiet -12 de volgende dag + 10) kreeg ik te horen: "Als het weer je niet bevalt moet je over een uur nog maar eens kijken" . Dat scheen een standaarduitspraak hier uit de streek te zijn. Blijkbaar komt die sneeuwstorm niet hier uit de buurt want het is al sinds zaterdag dat hij op dinsdag aangekondigd wordt en het is nu maandag. Het ziet er toch echt naar uit dat ik hem ga missen.

Gelukkig mis ik ook de nadelige gevolgen. Alle vluchten vanuit Halifax naar de States zijn gecancelled. Ik vlieg deze keer via Toronto en die vlucht gaat gewoon door.

Wat ik hopelijk niet zal missen is de planetoide die vanavond te zien zou zijn. Ik heb expres een plaatsje naast het raam gezocht aan de goede kant van het vliegtuig en de sterrenconstellaties opgezocht waar hij doorheen gaan. Misschien dat het gaat lukken. Ik zal in ieder geval geen last van bewolking hebben.

Groet,
Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten