zondag 21 februari 2010

Belastingen

Het heeft jaaroverzichten geregend, zowel van Noorwegen als van Nederland. Het viel wel op dat de Noren er vlotter mee waren dan de Nederlanders. En dat terwijl je in Noorwegen pas eind april de aangifte af hoeft te hebben. Dus een maand later dan in Nederland.

Ja, de aangifte. De belastingdienst weet dat we verhuisd zijn en heeft ons een formulier gestuurd om uit te vinden of we nog belasting moesten betalen. Wij dat netjes invullen en terugsturen. Martijn kreeg een dikke envelop met een M-biljet van 100 pagina's en een toelichting van ook 100 pagina's. De retourenvelop daarentegen, was slechts de normale A5-envelop. Dat gaat dus nooit passen. Ik daarentegen, krijg een brief dat ik geen aangifte hoef te doen over 2009 omdat ik over 2008 niets heb hoeven bij te betalen of terug heb gekregen. Met helaas de toevoeging dat als mijn situatie veranderd is, ik alsnog aangifte moet doen. Dus zal ik zelf aktie moeten ondernemen om ook zo'n lekkere vette envelop te krijgen als Martijn.

En dan kunnen we gaan puzzelen hoe we het een en ander het best in kunnen vullen om niet te veel belasting te betalen. Helaas hebben we van de Noorse belasting nog niets gehoord, dus kunnen we ook nog niet kijken hoe hier de regeltjes zijn om de voordeligste combinatie te maken. Ik zal dinsdag eens langs het trygdekontor gaan om een en ander na te vragen

Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten