maandag 13 september 2010

Orde

Er is toch een groot verschil tussen de Noorse klassen en de Nederlandse klassen. Het verschil zit hem in motivatie en zelfdiscipline. Waar ik in Noorwegen duidelijk energie over had na een les, ben ik nu doodmoe. Maar al doende leert men. Ik ben nu na zo'n kleine drie weken al zo ver dat ik niet alleen maar wil slapen als ik thuis ben, maar ook weer kan huishouden en kinderen kan helpen.

Een ander groot verschil is dat ik nu de leerlingen veel beter versta en daardoor ook veel meer contact met ze heb. Dat is positief.

Wat wel hetzelfde is, is dat ze graag een hoger cijfer willen hebben zonder ervoor te hoeven werken. Dus bij toetsen willen ze graag dat ik ze help en het antwoord voorzeg. Toch nog iets gemeenschappelijk.

Liesbeth

Opgevallen:
- ik mis de rust en ruimte en uitzichten van Noorwegen.
- wat is het hier toch allemaal klein en benauwd en op elkaar gepropt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten