zondag 21 juni 2009

inleiding

Hey iedereen

Om even in te komen waar deze hele blogger over gaar, begin ik bij het begin. Wij gaan al bijna elk jaar in de zomervakantie naar Noorwegen om daar te wandelen. De vorige zomervakantie (dus in de zomervakantie van 2008) kwamen we op het onderwerp wat je allemaal moest doen als je voor een jaar in een ander land wou wonen. We maakten een lijst met alle dingen die je moest regelen. Hieronder viellen dingen zoals: wat doe je met je huis, wat moet je regelen voor de verzekeringen, hoe regel je de verzekeringen en waar leer ik Noors? Uit eindelijk besloten wij om te kijken of we een jaar in Noorwegen konden wonen. Het handigste was dan om in de zomervakantie te verhuizen, want zowel ik, mijn zus en mijn moeder zitten in het onderwijs (ik en mijn zus zitten op school en mijn moeder is leraar) dus dan hebben we een flink stuk tijd om te verhuizen. Mijn ouders zochten dingen uit die we nodig hadden (waaronder banen, daar kom straks even op terug) en we gingen naar Noorse les. Om in Noorwegen te kunnen wonen, hadden we daar wel een baan nodig, omdat het anders financieel niet lukte. Daarmee zijn mijn ouders een hele poos mee bezig geweest. Net ergens op het eind van het jaar, wist mijn vader dat hij 2e stond bij het Polar Institute (een bedrijf dat zich bezig houdt met pool onderzoek). Gelukkig zij de eerste dat hij de baan toch niet wilde, anders konden we weer een andere baan gaan zoeken. Mijn vader ging accoord met de baan. Daarna ging het heel snel we moesten ook een huis hebben in Tromsø (dat ligt boven de poolcirkel!!!). We hebben nu een heel mooi huis gevonden, maar die een andere groep (3 studenten) wil dit huis huren. De verhuurder heeft gezegd dat ze in dit weekend gaat beslissen aan wie ze het gaat verhuren.

Zo, ik denk dat dat voor vandaag weer genoeg is,
Groetjes

Romke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten