donderdag 6 januari 2011

Nederlandse belasting, 2e deel

Gisteren vielen er twee blauwe enveloppen op de mat. Op de een zag ik mijn naam. Dus ik wilde al op de automatische piloot de andere op Martijns poststapel leggen. Gelukkig viel mijn oog op de geadresseerde en bleek de tweede envelop ook voor mij te zijn.

De eerste brief bevatte de mededeling dat mijn voorlopige aanslag 2009, dus het M-biljet, herzien was. Ik zou bijna het dubbele bedrag terug krijgen dan ze oorspronkelijk gedacht hadden. Alleen was dit de eerste mededeling die ik kreeg over de voorlopige aanslag. Mijn verwachting was dan ook dat in de andere brief het oorspronkelijke bedrag te zien zou krijgen. Maar nee, daar stond dat ik over 2009 geen voorlopige aanslag zou krijgen. Beide brieven waren op 7 januari gedateerd. Dus pas op morgen. Uiteraard hoop ik dat de eerste brief de ware is. Dan krijg ik zo'n 4000 euro terug over 2009. Daar kunnen we tenminste de verhuiskosten van betalen.

Nu is het nog spannend wat er voor Martijn in de bus komt en wat de definitieve beschikking wordt.

Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten