vrijdag 10 december 2010

Lego League

En dan nu de wedstrijden waar Romke in Nederland aan mee doet.

Zo'n vier weken geleden hoorde Romke toevallig op school dat daar een team voor Lego League rondliep. Hij vragen of hij een keer mee mocht om te kijken. Vanaf toen was hij meteen volledig teamlid. Elke maandag werd tot sluitingstijd van school gebruikt om de robot te verbeteren, het programma te optimaliseren, etc.

Afgelopen maandag, dinsdag en donderdagmiddag kreeg het hele team vrij van school voor de laatste voorbereidingen. En vandaag was dan de grote dag.

Ik wist niet wie er zou moeten winnen. Van RSG hoeksche waard waren er ook drie teams, en in een team zaten twee leerlingen van mij. Maar toen ik vandaag na het werk ernaar toe ging, was de strijd al gestreden. Het team met mijn twee leerlingen erin is helaas niet in de prijzen gevallen. Twee andere teams van mijn school mogen wel door naar de Beneluxfinale. En wat Romke's team betreft.... die mogen ook door naar de Beneluxfinale. Zijn team finishde als eerste!!

Er zijn zelfs geruchten geweest, dat het team dat als eerste eindigde in ieder geval een plaats had voor de wereldfinale in Amerika. Maar helaas is dat gerucht nog niet gevestigd. Maar eerst maar lekker naar de Beneluxfinale.

groetjes,
Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten