dinsdag 30 november 2010

Winter

Sneeuw. Wat stelt dat hier weinig voor. Maar zonder sneeuwschuif of goede bezem heb ik geen enkele aanleiding om mijn stoep te gaan vegen. Er is trouwens niemand die ik dat hier zie doen. Vroeger was het wel heel gewoon. Ik weet nog dat toen ik in de 2e klas zat, er ruzie was tussen de bewoners en de gemeente. De bewoners veegden alle sneeuw in de goot en de gemeente veegde alle straten schoon en veegde de sneeuw daarbij de stoep op.

Hoe zou dat komen dat na een hele avond sneeuwen er hier maar zo weinig sneeuw ligt? De luchtvochtigheid is hier veel hoger, voor mijn gevoel zou dat grotere sneeuwvlokken en/of meer sneeuwvlokken op moeten leveren. Het tegenovergestelde is het geval. Ik zal eens gaan neuzen wat Erwin Krol in zijn weerboek erover heeft geschreven.

Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten